Bukit Lawang & Samosir - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Kim Welzenis - WaarBenJij.nu Bukit Lawang & Samosir - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Kim Welzenis - WaarBenJij.nu

Bukit Lawang & Samosir

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

19 September 2015 | Indonesië, Samosir

Hoi allemaal,

Inmiddels ben ik 5 dagen op Sumatra en ik heb al zoveel gezien en meegemaakt. Ik ga proberen een korte samenvatting te geven van de afgelopen dagen! Na aankomst en overnachting in Medan zijn we de dag erna naar het Noordelijker gelegen Bukit Lawan gereden. Het hotel lag aan een rivier en aan de overkant van die rivier (waar je met een beetje scary touwbrug kon komen) was de jungle. Op het hotel terrein liepen de aapjes al rond, super leuk. We hebben die dag een tour met de betcak (soort tuktuk) gedaan. Ik ben langs palmolie plantages, rijstvelden, een rijstfabriek, rubberbomen, cacaobomen en waarschijnlijk vergeet ik nog wel wat gereden. Ik heb cacaobonen geproefd en bruine suiker die net gemaakt was. Verder veel van de lokale bevolking gezien. Aan het eind van de tour stopte we even en heb ik verse kokoswater gedronken. Volgens mij was dat voor het eerst dat ik dat heb gedronken, en dat beviel goed. Mil (chauffeur betcak) vertelde dat de mensen hier op Sumatra kokosnoten drinken tegen Malaria).

De volgende dag ben ik met de groep en gidsen de jungle in gegaan. Dit was een hele vette ervaring. We hoopte enorm dat we Orang oetans zouden zien en die hebben we gezien. Een moeder met baby! De baby bleef hoog in de bomen maar de moeder kwam heel dichtbij doordat de gidsen banaan op de bomen geplakt hadden. Heb hier veel foto's en filmpjes van maar vanwege de slechte WiFi lukt het niet die nu te plaatsen. Na de drie uur durende jungletour ben ik raftend terug naar het hotel gegaan. Het rivierwater was wel koud dus terug in het hotel dacht ik onder een lekker warme douche te springen. NOT! Ze hebben hier amper warm water en heb tot nu toe alleen in het eerste hotel warm kunnen douchen. 'S middags hebben we met de groep een kindertehuis bezocht vlakbij het hotel. Dit hotel is opgericht door een Nederlandse vrouw en haar Indonesische man. We hebben hier heerlijk geluncht en rondgelopen. De kinderen waren op het moment dat wij er waren nog op school dus die hebben we helaas niet gezien.

We hebben twee nachten in Bukit Lawang gezeten, en zijn daarna doorgereden (en gevaren) naar Samosir, een schiereiland wat zuidelijker gelegen. Het was een hele lange rit maar het was het waard. Gister ben ik om een uur of 6 aangekomen bij het hotel en ben ik wat gaan eten met een aantal groepsgenoten. Een super lekkere garnalen curry! Pittig maar ik begin er aan te wennen. Vandaag zijn we om kwart voor 9 gaan varen naar een Batak dorpje. Hier hebben we een traditionele dansvoorstelling gezien en aan het eind was er een gezamenlijke dans waarbij ze langs het publiek liepen om te vragen wie mee wilde doen. Dat vond ik wel leuk dus heb mee gedanst. Het was meer stapjes zetten & Horas roepen maar wel erg leuk om mee te doen. Daarna zijn we door gevaren naar Ambarita, een dorpje van de Batak Toba waar vroeger kannibalen woonden. We hebben hier een rondleiding gehad en het verhaal hierachter gehoord van een gids. Erg interessant!

Morgen moet ik om 06.30 de boot hebben en komen we pas rond 21.00 aan in een hotel, om de dag erna door te reizen naar Bukittinggi. Het worden dus twee lange reisdagen, maar onderweg valt vast genoeg te zien!!

Hoop dat bij jullie alles goed gaat.

Liefs Kim

  • 19 September 2015 - 16:56

    Alessi:

    Aaahhh Wat leuk lieverd!!! Heerlijk!! Ik geniet hier mee!
    Nog heeeel veel plezier!! xxxxxx

  • 19 September 2015 - 18:47

    Hanneke:

    Klinkt superleuk! Wat een belevenis, Kim, leuk om zo mee te lezen met je reis.
    Veel plezier en ik kijk alweer uit naar je volgende blog! Xx Hanneke

  • 19 September 2015 - 19:48

    Lia:

    Heerlijk dat je zo geniet! Kijk al uit naar je volgende reisverslag.
    Een dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 09 Sept. 2015
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 4230

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 13 Oktober 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: