Bukittinggi & Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kim Welzenis - WaarBenJij.nu Bukittinggi & Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kim Welzenis - WaarBenJij.nu

Bukittinggi & Jakarta

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 September 2015 | Indonesië, Batavia

Salam!

Daar ben ik weer met een kleine update, dit keer vanuit Jakarta. Mijn vorige blog was geëindigd met de ervaringen op Samosir. Na dit eiland heb ik twee onwijs lange reisdagen gehad. Zondag ging mijn wekker om half 6 en vertrok de boot om half 7. Om 21.00 's avonds was ik pas in een hotel om te overnachten. Wel hebben we onderweg een aantal stops gemaakt, onder andere bij een lokale markt. Wat een geur hing daar!! En wat veel vis / groenten. Ik heb hier een rondje gelopen en toen weer zo snel mogelijk de heerlijke airco bus ingestapt. Onderweg hebben we geluncht bij een restaurantje waar ik mijn eerste 'moment of fame' heb meegemaakt. Er was iemand die op de foto wilde met me (lange blanke blonde mensen zijn hier blijkbaar nogal fotowaardig). Voor ik het wist had ik tien mensen om me heen staan die allemaal op de foto wilde, wist even niet wat me overkwam haha. Inmiddels overweeg ik een burka aan te schaffen.. Het is dat het zo warm is hier :p.

De tweede reisdag was wat korter, we vertrokken om 09.00 en eind van de middag waren we bij ons hotel in Bukittinggi. Onderweg langs een schooltje gereden waar we even binnen mochten kijken. De kindjes waren bijna uit dus we waren net op tijd om nog even mee te kijken met hun lesstof en om fotootjes te maken. Na de lunch zijn we naar de evenaar gereden. Hier de truc met het water gezien (als je een blaadje in een trechter gooit en het water er langzaam uit laat lopen draait het blaadje aan het noorden van de evenaar een andere kant op dan aan het zuiden). Verder niet heel spectaculair maar toch leuk even op de evenaar te hebben gestaan.

Eenmaal in Bukittinggi heb ik een excursie gedaan door de wat ze hier noemen de Grand Canyon van Indonesië. Deel 1 van deze excursie was het enorm warm en moesten we ik geloof 200 meter via trappetjes Nasr boven lopen met 30+ graden. Best pittig maar goed voor de conditie zullen we maar zeggen. Daarna een stuk gelopen door de mooie natuur & waar ik naar uitkeek was het lopen tussen de rijstvelden door. Op hele smalle paadjes moesten we voorzichtig lopen tussen de rijstvelden door, anders viel je er midden in. Heel erg leuk totdat het begon te stort regenen. Een echte tropische regenbui als wij net uitgerekend midden op de rijstvelden staan. Gelukkig was er verderop een hutje waar we konden schuilen, maar tegen de tijd ik daar was was ik al compleet nat geregend. We hebben ongeveer een uur moeten schuilen totdat besloten werd dat we onze wandeling niet gingen vervolgen. Glibberend gingen we terug naar waar we vandaan kwamen, weg van de rijstvelden. En daar werden we opgehaald door lokaal vervoer terug naar het hotel. Na een heerlijke warme douche (ja eindelijk warm water!!!) Ben ik even de stad in geweest en daarna gaan relaxen in een luxe hotel in de buurt.

Dat waren de laatste dagen op Sumatra. De dag erna zijn we naar Java (Jakarta) gevlogen. Daar ben ik gister aangekomen. Wat een contrast met Sumatra!! Van het nog niet zo toeristische Sumatra belandden we in de enorme stad Jakarta met bijna 10 miljoen inwoners. Gister lekker uiteten geweest & vanmorgen naar het onafhankelijkheidsplein geweest en o.a. Het Monas (nationaal monument), een moskee, het paleis en de oude haven van Jakarta bezocht. Deze bezienswaardigheden vielen mij nogal tegen. Alleen de kathedraal (tegenover de Moskee) vond ik wel mooi en toen ik binnen liep was er een dienst bezig. Ondanks dat ik niet gelovig ben, moet ik op de een of andere manier altijd een kaarsje aansteken. Het kaarsje van vanmiddag heb ik aangestoken voor Ria en alle familie en vrienden van Tom..

Na deze toch wel drukke ochtend/middag ben ik daarna heerlijk bij en in het zwembad van ons hotel gaan chillen. Vanavond lekker gegeten bij café Batavia. Morgen gaan we richting Bandung en zullen we onder andere een botanische tuin in Bogor bezoeken.

Heel veel groetjes xx

  • 24 September 2015 - 20:02

    Vera:

    wauw!!! Vet kimmio!! Blijf schrijven, heerlijk om te lezen en geniet ❤️

  • 24 September 2015 - 20:02

    Vera:

    wauw!!! Vet kimmio!! Blijf schrijven, heerlijk om te lezen en geniet ❤️

  • 24 September 2015 - 20:02

    Vera:

    wauw!!! Vet kimmio!! Blijf schrijven, heerlijk om te lezen en geniet ❤️

  • 24 September 2015 - 20:02

    Vera:

    wauw!!! Vet kimmio!! Blijf schrijven, heerlijk om te lezen en geniet ❤️

  • 24 September 2015 - 20:02

    Vera:

    wauw!!! Vet kimmio!! Blijf schrijven, heerlijk om te lezen en geniet ❤️

  • 24 September 2015 - 22:29

    Lia:

    Wat lief dat je een kaarsje voor Ria, Tom en de familie hebt aangestoken

  • 25 September 2015 - 11:11

    Anja:

    Hoi Kim,
    Wat leuk weer om te lezen en je zo een beetje te volgen!
    Ik zie de beelden voor me, prachtig!
    Lekker dat je nu ff warm kon douchen, wat een luxe!!!

  • 25 September 2015 - 11:17

    Anja:

    Was wel ff heftig den ik toen je een kaarsje ging branden voor Tom en Ria! Sterkte ook Kim! Ik denk ook veel asn ze, maar ik ken ze niet! Nou heel veel plezier nog! En de groetjes van papa! Groetjes xxx

  • 29 September 2015 - 15:21

    PA EN MA.:

    Lieve Kim. Gaat het naar je zin in het verre oosten? Wij hopen natuurlijk van wel. Bij ons gaat alles naar wens en wachten vol spanning op je behouden thuiskomst. Heel veel groeten van Oma en Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 09 Sept. 2015
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 4233

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 13 Oktober 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: